یزدفردا "مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد ارتقای معارف مهدوی جامعه در عصر غیبت را در گروی استفاده از رسانه های جمعی دانست.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ، حجت الاسلام احمد عجمین، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در بازدید از خبرگزاری شبستان، خبرگزاری دینی را جایگاهی موثر برای رشد سطح فکری نسل جوان دانست و گفت : مهم ترین ابزار برای رشد آگاهی مردم در عصر غیبت و زمینه سازی برای ظهور منجی عالم بشریت ابزارهای اطلاع رسانی است.
وی با اشاره به اینکه مهدویت بدون ابزار رسانه امکان معرفی ندارد ، اظهار کرد : مهدویت زمانی می تواند در جایگاه خود معرفی شود که ابتدا به درستی شناخته و سپس شناسانده شود و در این راستا خبرگزاری شبستان در معرفی آموزه های مهدویت پیشتاز است.
وی از جریان مهدویت به عنوان جریان پویا و روشنی از دین اسلام یاد کرد و اذعان داشت : بدون شناخت امام زمان (عج) در حقیقت رسالت پیامبرانمان را که همان از بین بردن جاهلیت بود ، نادیده گرفتیم و این مطلب مضمون روایتی است که در آن آمده است ، هر کسی امام زمان (عج) خود را نشناسد به مرگ جاهلی مرده است، است.
حجت الاسلام عجمین در خصوص فعالیت های مهدوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بیان کرد : در دومین سفر استانی رییس جمهور به یزد طی مصوبه ای استان یزد به عنوان پایگاه نمونه مهندسی فرهنگی کشور انتخاب شد تا از طریق مطالعات این استان بتوان فرهنگ دینی را به صورت کاربردی معرفی کرد.
وی افزود : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به عنوان دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان فعالیت هایی را در سه بخش احیای ارزش های ایرانی اسلامی در گذشته ، اصلاح فرهنگ عمومی جامعه با توجه به تهاجم فرهنگی و آسیب های وارد شده و ایجاد فرهنگ اصیل که برگرفته از فرهنگ اسلامی ما است ، انجام می دهد که در بخشی ایجاد فرهنگ اصیل برگرفته از فرهنگ اسلامی بحث جامعه مهدوی است.
وی با اشاره به فعالیت های بخش ایجاد فرهنگ اصیل اسلامی تصریح کرد : در بخش ایجاد فرهنگ سه کارکرد، احیای فرهنگ دارالعباد، آسیب شناسی فرهنگی و اطلس فرهنگی فعالیت می کند که فعالیت بخش اطلس فرهنگی بیشتر مباحث مهدوی است.
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت : برای استخراج شاخص های لازم برای رسیدن به جامعه مهدوی با پژوهشگاه فرهنگ ، ارتباطات و اندیشه اسلامی وزارت ارشاد همکاری هایی داریم که در این راستا به زودی پژوهشکده ای با نگاه به شاخصه های جامعه مهدوی در یزد راه اندازی می شود تا به سهولت پژوهش های بنیادین و کاربردی انجام شود.
وی مساجد یزد را پایگاه اصلی رسیدن به جامعه مهدوی و نشر معارف مهدویت دانست و اظهار کرد : در افق 1400 یزد با عنوان شهر منتظران نامگذاری شده است و در تفاهم نامه ای بین دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد طی برنامه ای 12 ساله در همه مساجد یزد کانون های فرهنگی هنری راه اندازی می شود.
نظر :
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا